Зараз багато інформації
можна побачити про розвиток критичного мислення у школярів. Критичне мислення
людині дає інструменти, щоб зробити власне життя більш осмисленим і успішним.
Один з нових прийомів розвитку критичного мислення є «Кубик Блума». Суть запропонованої
Бенджаміном Блумом теорії полягає в тому, щоб згрупувати всі освітні цілі в 3
категорії:
-закріпити і проаналізувати певну кількість знань;
-закріпити і проаналізувати певну кількість знань;
-спонукати емоційно відгукуватися на отримані
знання;
-застосувати отримані знання на практиці.
За
допомогою цієї методики дітям пропонується не готовий навик, а проблема, яку
дитина повинна зуміти вирішити самостійно, використовуючи свої знання, досвід,
спостережливість, логіку, творче мислення.
Сторони
кубика містять запитання:
· Назви (предмет,
колір, явище, форму, розмір, героя...) – перевірка базових знань.
· Чому (опиши
процес, що відбувається з предметом, явищем, героєм...) – визначення причинно-наслідкових зв'язків теми.
· Поясни (ти
справді думаєш, що... ти впевнений, що...) – різносторонній підхід до
поставленого питання.
· Поділись (поділись,
що ти відчуваєш,коли..., чому ти вибрав...) – розкриває емоційний стан
учня, вчить висловлювати власні емоції.
· Придумай (що
буде,якщо..., придумай, як...) – розвиток стратегії мислення.
· Запропонуй (як
і де можна використовувати предмет, явище, процес) – окреслення учнем
власних ідей стосовно поставленого питання.
З
задоволенням виготовили разом з Аліною кубик Блума для нашого класу.
Нехай дітям він буде в нагоді для найкращого засвоєння шкільної
програми.

P.S: Нашому коту Нолику кубик Блума дуже сподобався))))))
Дуже дякуємо! Сьогодні кубик ми уже випробували на уроці! Діти були у захваті!
ВідповістиВидалити